Just Wär - The Last Goodbye (Recenze)

15. května 2016 v 19:36 | Indián |  Hudba a kapely

Pražští Motörhead alias Just Wär vytvořili limitovanou edici CDs k jejich desce,kterou před rokem vydali. CD potažmo EP se jmenuje The Last Goodbye a je to pořádně našlápnutý hardcore punk od začátku až do konce. Jak se jim album povedlo ?

Nutkno podotknout, jaký je vlastně rozdíl mezi CD (který recenzuji) a EP (z kterého CD vzniklo). První a asi nejokatnější rozdíl je v barvě obalu. EP má bílý obal. Přičemž na cedéčku je obal černý. Obrázky se na obalech nemění a na obou je psychicky narušený chlapec. Jak obal vypadá můžete vidět na obrázku výše, ovšem nečekejte podpisy, ty se mi povedlo ulovit jinak. Mrkající

Další a poněkud váznamější rozdíl je v hudbě. Na EPíčku jsou 4 písničky (All guns Afire,Protest Sonnet,Cards And Dice,Civilisation's Agony). CD obsahuje písniček osm, jejich názvy zmíním v dalším textu. No a poslední věc je ta, že CDčko je limitovaná edice.

Zde je EP v bílem obalu.

Po vložení CDčka do mechaniky, se vám rozezní první písnička z alba, která nese jméno All guns Afire. Chraplavá a drsná píšnička zároveň pěkně odsýpá. Na rozjed rozhodně dobrý song, ale za chvíli příjdou písničky ještě o několik stupňů lepší. Hned druhá věc mi přisla jako jedna z nejlepších na albu, má jméno Protest Sonnet. Příjde mi jako energetická a dobře znějící záležitost. Třetí song Cards And Dice, se mi nejvíce z alba zaril do hlavy. Nakažlivý duch písničky určitě skočil i na samotnou kapelu Just Wär, která pro něj vytvořila videoklip. Civilisation's Agony je klasická hardcore punková věc. Subjektivně se mi tolik nelíbila, ale záleží, jak komu se trefí do chuti. Naopak nejlepší z alba, je podlě mně pátá písnička Atheist Prayer. Skvěle udělaná, uchu lahodící záležitost. Určitě stojí za to si jí poslechnout. Další song Before We Die je doslova trans písnička. Díky ní se dostanete do transu, to je pro hardcore song dobrý znamení. Smějící se Nejhůře na mě zapůsobila předposlední písnička Sky Overcast, který je průměr v hardcoru a zní poněkud monotónně. Album je zakončeno klasicky znějícím HC songem Raid Of The Crows.

Video k písničce Cards And Dice.

Album se pražákům povedlo. Texty písní jsou v angličtině, což pro zpěváka kapely není problém, angličtinu zvládá výborně. Když se do alba zaposloucháte, tak zjistíte, že jste upadli do skvělého transu plného punk-hardcoru, který se výborně poslouchá. Hudba je tvrdá pravého hardcoru, občas jsou nějaké slabší songy, ale to má každé album. Obal a CD je od Just Wär skvěle nadesingnovaný, věřím, že se líbí i Vám. Tak či tak, na první album této kapely je to dost slušný výkon.

Design cédéčka.

Hodnocení: 5/5

+ Pravý punk-hardcore